Německé řetězce jsou v Česku ziskovější než doma, Češi si rádi připlatí za pocit značkového zboží
Jejich konkurence tady je slabší a k tomu přinejmenším část Čechů ochotně akceptuje vysoké ceny. Dvěma nejsilnějším řetězcům s potravinami Kaufland a Lidl se v tuzemsku daří. Své ziskové marže mají v posledních letech nastavené citelně výše než doma v Německu.
Zatímco Kaufland loni v Česku dosáhl provozní ziskové marže téměř čtyř procent, německé Kauflandy měly tuto marži poloviční, vyplývá z porovnání údajů databáze Orbis společnosti Moody’s.
Lidl měl v Česku ziskovou marži ještě vyšší. Loni činila 6,3 procenta, a o rok dříve dokonce sedm procent. V Německu podle posledních dostupných dat z předloňska dosahoval srovnatelný údaj o maržích jen 2,7 procenta.
„Například pro Lidl v Česku to znamená, že každá stokoruna tržeb generuje 6,30 koruny provozního zisku,“ popsal Novinkám Radek Náplava z Ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně.
Firma poté hradí ještě různé neprovozní náklady, úroky a daně, takže čistá marže bude okolo 4,7 procenta. Tedy z každé stokoruny tržeb by Lidl měl zhruba 4,70 koruny čistého zisku, dopočítal.
více na: https://www.novinky.cz/.../ekonomika-nemecke-retezce-jsou...
Redakce KIS, 10.02.2025