Drahota mění nákupní priority
Rostoucí ceny potravin mají
už dnes odraz v chování spotřebitelů. V průzkumu spotřebitelského chování to
potvrdilo Centrum výzkumu veřejného mínění. Jako nejdůležitější faktor při
výběru potravin uvedlo 51 % dotázaných cenu. Pro 21 procent je hlavním hlediskem
složení následované 17 procenty sledujícími původ potravin a pěti procenty pro
něž rozhoduje velikost balení. V průzkumu byla sledována i další dvě hlediska
způsobu chovu/pěstování potraviny nebo jejich surovin a obalový materiál.
"Těmto dvěma faktorům nepřikládají lidé při nakupování příliš velkou
důležitost," uvedli autoři průzkumu.
Při porovnání s obdobným průzkumem, který proběhl před rokem, se sice pořadí
faktorů nezměnilo. Výrazně se ale zvětšil význam ceny na úkor ostatních
hledisek.
Zdroj: ČTK
Redakce KIS, 21.10.2022