Drahota mění nákupní priority

Rostoucí ceny potravin mají už dnes odraz v chování spotřebitelů. V průzkumu spotřebitelského chování to potvrdilo Centrum výzkumu veřejného mínění. Jako nejdůležitější faktor při výběru potravin uvedlo 51 % dotázaných cenu. Pro 21 procent je hlavním hlediskem složení následované 17 procenty sledujícími původ potravin a pěti procenty pro něž rozhoduje velikost balení. V průzkumu byla sledována i další dvě hlediska způsobu chovu/pěstování potraviny nebo jejich surovin a obalový materiál. "Těmto dvěma faktorům nepřikládají lidé při nakupování příliš velkou důležitost," uvedli autoři průzkumu.

Při porovnání s obdobným průzkumem, který proběhl před rokem, se sice pořadí faktorů nezměnilo. Výrazně se ale zvětšil význam ceny na úkor ostatních hledisek.

Zdroj: ČTK

Redakce KIS, 21.10.2022

          zpět...