Nový obchodní řetězec s potravinami dobývá Česko. Stovky prodejen, otevřeno 24 hodin denně. Lidl a Penny mají velký strach

Zdroj: Nový obchodní řetězec s potravinami dobývá Česko. Stovky prodejen, otevřeno 24 hodin denně. Lidl a Penny mají velký strach - Mix24.cz


Nějakou dobu se zdálo, že karty na trhu obchodních řetězců v České republice jsou definitivně rozdány a že pro žádného nového hráče zde již není místo. Vždyť i velmi silné polské řetězce se tuzemského trhu obávají a nechtějí na něj vstupovat, přestože by si to zdejší zákazníci velmi přáli. Přesto se však najde místo pro ty, kdo to myslí vážně a chtějí poskytovat kvalitní služby.

Rozjíždějí to ve velkém

Obrovský nástup aktuálně zažívá obchodní řetězec Flop, který provozuje společnost Flosman. Ta má aktuálně 150 prodejen, přičemž velmi rychle expanduje a otevírá nové. Nedávno například přikoupila téměř čtyřicet prodejen řetězce Pramen, který prostřednictvím své mateřské společnosti Rosa Market skončil v insolvenci.

Důvodem obliby prodejen Flop a Flop Top je především důraz na zboží od českých a dokonce regionálních dodavatelů. “Zákazníci oceňují u Flosmanu výběr sortimentu, a to především v tradičním obslužném pultu. Když jsme do prodejen zavedli náš sortiment, tržby začaly pěkně růst, a to často o desítky procent,” uvedl šéf společnosti Petr Juliš pro Hospodářské noviny.

Zajímavé přitom je, jak tyto prodejny dokáží skvěle pracovat i s naprosto ryze lokálními potravinami. Jedna prodejna se nachází poblíž pekárny, která vyrábí legendární máslové trubičky. A Flosman je v této prodejně má v sortimentu, přičemž jen tento produkt mu za rok udělá obrat 600 tisíc korun. A takto to je i v dalších prodejnách, které odebírají zboží od místních producentů, což zákazníci velmi oceňují.

Nonstop nákupy

Další velkou výhodou u některých prodejen tohoto obchodního řetězce je zavádění nepřetržitého provozu. Už provozuje první prodejnu, kde si můžete nakoupit 24 hodin 7 dní v týdnu, a to v Jindřichově Hradci. Nakoupíte si zde sami, a to s pomocí samoobslužné pokladny či mobilní aplikace. Koncept se nadmíru osvědčil, a tak brzy budou na tento provoz převedeny i další prodejny.

Lidé prý této služby skutečně hojně využívají. A nikoliv způsobem, který by se dal očekávat. Dominantně nenakupují alkohol. “Ale kupují opravdu ovoce, zeleninu a třeba i pečivo,” prozradil šéf společnosti. Podle něj jde o velmi atraktivní model, který může pomoci zachránit prodejny na malých městech a vesnicích.

Právě tam Flosman hodně působí, ovšem působí i ve větších městech, kde má významnou konkurenci. “Ve Vimperku je 150 metrů od nás Penny i Lidl. Naše nabídka, služba a přidaná hodnota pro zákazníka jsou ovšem tak jiné, že se toho nebojíme,” říká Petr Juliš. Zatímco tyto řetězce musí o zákazníky bojovat slevami, Flosman se nepodbízí a nabízí především kvalitní služby. Velkým řetězcům pak bude konkurovat stále častěji, což by je mělo znepokojovat, protože zákazníci rádi dají přednost těm, kdo hrají především na kvalitu.


Redakce KIS, 25.10.2023

          zpět...